Survey / Sondage


Why this survey?

The next edition of the Rock Slope Stability Symposium is scheduled for November 2021. Despite a precarious health context, the organizing committee is working to maintain the event and confirms its willingness to bring together, in any way it can, the entire rock risk community to attend quality presentations and promote exchanges between participants and partners.

However, it is the duty of the organizing committee to take into account the health context and the evolution of measures taken by European governments. The 2021 edition of RSS could therefore take one of the following forms:

  • Organisation in France: as usual, RSS will probably be organised in the Auvergne-Rhône-Alpes region, in an only one meeting venue. This proposal is envisaged in a health context that has been stabilized thanks to vaccination and barrier gestures. We will still be able, in due course, to transpose the face-to-face congress into a hybrid or 100% digital congress if the health situation deteriorates.
  • Multi-site organisation: several meeting venues in France (Auvergne-Rhône Alpes, Occitanie, Paris) and in Europe (Italy, Switzerland, Spain). This organisation will make possible, in the event of travel restrictions abroad, to bring together participants of each nationality in places that allow meetings of 30 to 50 people in complete safety. We will always be able, in due course, to transpose the face-to-face congress into a hybrid or 100% digital congress if the health situation deteriorates.
  • Full digital organisation: The congress will be entirely dematerialized, with the implementation of means that will allow for remote presentations and exchanges between participants and partners.

As you can see, these are three very different organisations. That is why, as a former participant in the 2016 and 2018 editions of RSS or as a partner in the French National C2ROP Project, the organizing committee would like to hear your opinion on this subject. We would be grateful if you could answer the survey below before 20 December. It is anonymous and will take less than a minute.

We would like to take this opportunity to wish you an excellent holiday season despite the health context, and to invite you to submit your abstracts before 29 January 2021.

We hope to see you soon.


Pourquoi ce sondage ?

La prochaine édition du Symposium Rock Slope Stability est prévue en novembre 2021. Malgré un contexte sanitaire précaire, le comité d’organisation œuvre au maintien de l’événement et vous confirme sa volonté de réunir, de quelque manière que ce soit, l’ensemble de la communauté du risque rocheux pour assister à des présentations de qualité et favoriser les échanges entre les participants et les partenaires.

Toutefois, il est du devoir du comité d’organisation de prendre en compte le contexte sanitaire et les évolutions des mesures prises par les gouvernements européens. L’édition 2021 de RSS pourrait ainsi se décliner sous l’une des formes suivantes :

  • Organisation en France : comme à son habitude, RSS sera vraisemblablement organisé en région Auvergne-Rhône-Alpes, en un unique lieu de réunion. Cette proposition est envisagée dans un contexte sanitaire stabilisé grâce à la vaccination et aux gestes barrières. Nous pourrons toujours, en temps utiles, transposer le congrès présentiel en congrès hybride ou 100% digital  si la situation sanitaire venait à se dégrader
  • Organisation  multisites : plusieurs lieux de réunion en France (Auvergne-Rhône Alpes, Occitanie, Paris) et en Europe (Italie, Suisse, Espagne). Cette organisation permettra, en cas de restriction de déplacements à l’étranger, de rassembler malgré tout les participants de chaque nationalité, en des lieux autorisant les réunions de 30 à 50 personnes en toute sécurité. Nous pourrons toujours, en temps utiles, transposer le congrès présentiel en congrès hybride ou 100% digital  si la situation sanitaire venait à se dégrader.
  • Organisation full digital : Le congrès sera entièrement dématérialisé, avec la mise en œuvre de moyens permettant d’organiser les présentations à distance et des échanges entre les participants et les partenaires.

Comme vous pouvez le constater, il s’agit de trois organisations très différentes les unes des autres. C’est pourquoi, en tant qu’ancien participant aux éditions 2016 et 2018 de RSS ou en tant que partenaire du Projet National C2ROP, le comité d’organisation souhaite recueillir votre avis sur ce sujet. Nous vous remercions de bien vouloir répondre au sondage ci-dessous avant le 20 décembre. Il est anonyme et vous prendra moins d’une minute.

Nous profitons de l’occasion pour vous souhaiter d’excellentes fêtes de fin d’année malgré le contexte sanitaire, et pour vous inviter à déposer vos résumés avant le 29 janvier 2021.

Nous espérons pouvoir vous retrouver très rapidement.